کد خبر: ۷۱۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 22 February 2019

تابناک / حافظ نیا گفت: در جامعه ما اقتصاد و مسائل اقتصادی باید برای رسیدن انسان به تعالی معنوی به کار گرفته شود، هدف از تقویت اقتصاد کمال انسان است.

نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ در مصلی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت ایمان این مقوله را یکی از مهمترین شاخصه های دینداری دانست و گفت: انسان با ایمان مسیرهای تعالی را مستقیم و صحیح طی می‌کند و می‌تواند توشه مناسبی برای آخرتش فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا موقعیت دنیوی در رده های بالا را یک خصیصه برای شکست تکبر دانست و گفت: انسان هر چقدر به سمت بالا برود باید خود را شکسته و تواضع و فروتنی داشته باشد.

امام جمعه آستارا احکام ضروری دین را غیر جایگزین دانست و گفت: کسی که پول حج را دارد، یقیناً توان کمک به مستضعفان را نیز دارد و اینها توطئه‌های دشمن است که می خواهد احکام ضروری دین را بی اهمیت جلوه دهد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه زهرا (س) بازگشت به خداوند بزرگ و توبه را الزام دانست و بیان کرد: نباید فریب شیطان و هوای نفس را خورد، انجام واجبات موجب نگاه خداوند به انسان می شود.

حافظ نیا با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، روز زن و آغاز هفته مادر گفت: امام (ره) فرمود: از دامن زن مرد به معراج می رود و ما باید قدردان مادران و همسرانمان باشیم، مادر با هیچ کسی قابل قیاس نیست و باید قدردانشان باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: در وهله اول اقتصاد قوی مانعی در برابر توطئه دشمن خواهد بود و باید با تقویت قدرت اقتصادی زمینه نفوذ و حضور دشمن را گرفت.

حافظ نیا ادامه داد: در جامعه ما اقتصاد و مسائل اقتصادی باید برای رسیدن انسان به تعالی معنوی به کار گرفته شود، هدف از تقویت اقتصاد کمال انسان است.

امام جمعه آستارا چهار عامل در عدم موفقیت کشورمان در حوزه اقتصادی را وسوسه های دشمن و تحریم به عنوان دو عامل بیرونی دانست و گفت: عیوب ساختاری، ضعف و سوء مدیریت هم به عنوان دو عامل داخلی به عنوان عاملان عدم موفقیت در عرصه های اقتصادی هستند و تا مدیریت‌ها درست نشود اقتصاد سر و سامان نخواهد گرفت.

وی راهکار اساسی برای رفع مشکلات را پیگیری اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید درون زا و برون نگر به این مسائل نگاه کرد، اگر به بند بند این سیاست‌ها عمل شود یقینا این وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

امام جمعه آستارا توجه به جوانان را دیگر فرمایش رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جوانان نباید به آدرس‌های غلط دشمن توجه کنند، جوانان به عنوان موتور های محرک اقتصاد باید وارد صحنه شوند، یقیناً با این روشها یک نتیجه مثبت در مقوله اقتصاد خواهیم گرفت.

وی سه راهکار برای موفقیت در دهه پنجم انقلاب را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حفظ ماهیت انقلاب، بازخوانی و تبیین انقلاب خصوصاً برای قشر جوان و گسترش این ماهیت برای موفقیت در دهه پنجم انقلاب لازم است و باید جواب دشمن را داده، مقابلشان ایستاده و از سر و صدای اینها نباید ترسید.

حافظ نیا موفقیت در کارنامه درونزا و برونزای انقلاب را نیازمند توجه به راهکارهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: مسئولان باید با توجه به فرمایش ایشان و بکارگیری جوانان و تقویت مدیریت یک آینده موفق را برای کشور اسلامی ایران متصور شوند.

در نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا توسط هنگ مرزی شهرستان آستارا و بنیاد مسکن شهرستان میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم برپا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار